1 | 2 | 3 | 4 | 5

Pénzügyi témahét

first

Az alsó tagozaton:
Napjainkban egyre fontosabbá válik a helyes pénzkezelés, amellyel jó, ha a gyermekek minél hamarabb megismerkednek. Az 1.a osztályos kisdiákok saját pénztárcákat készítettek, amelyekbe játékpénzt tettek a számolás után. A forint szó jelentésével is megismerkedtek, majd cipőikből meg is formálták a rövidítését. Az 1.b osztályos nebulók az iskola számára egy új fizetőeszközt, a Móra arany petákot tervezték meg. A peták szót megformálták, miközben ismereteiket bővítették a fizetőeszközökkel kapcsolatban. A 2.a osztályosok “vásárlásokkal” gyakorolják a játékpénz használatát. A Manók Boltjában a pénzváltást gyakorolhatták és alkalmanként még a spórolásra is sor került, hiszen néhány “árucikknek” igen borsos árat számoltak fel a manók.
A 3.a, 4.a és 4.b osztályosok a Pénz7 tematikus feladatait oldották meg osztályonként több csoportra bontva, s szereztek így átfogóbb képet a helyes pénzkezelésről egy tanulságos mese segítségével.

A felső tagozaton:
Az idei Pénz7 eseménysorozat egyértelműen az okos pénzügyi döntések körül forog, ami kiemelkedően fontos a jövő hitelfelvételére készülő fiatalok számára. A cél mindig is az volt, hogy diákjaink tudatosabbak legyenek a pénzügyeik terén, és megértsék a pénzvilág működését.
A 5.a osztály technika és tervezés óráján a családi pénzgazdálkodás volt a téma, és egy valós helyzetet, egy baráti összejövetel költségvetését dolgozták ki. Ez a gyakorlati megközelítés segített abban, hogy a diákok lássák, hogyan lehet hatékonyan tervezni és kezelni a rendelkezésre álló pénzt.
A 6. osztályosok a hitellel ismerkedtek meg a Pénz7 keretében, és hamar megtanulták, hogy a spórolás sokkal előnyösebb lehetőség, mint folyamatosan hitelt felvenni. Ez az életszerű megközelítés segítette őket abban, hogy kockázatokat és előnyöket lássanak a hitel kapcsán.
A 7. osztály pedig a felnőtt élet tervezésével foglalkozott a hitelek és spórolás témakörében. Itt ismerték fel, hogy a zsebpénzből való gazdálkodás sokkal egyszerűbb, mint a fizetésből való megélhetés biztosítása.
A 8. osztályosok csoportos feladatokon keresztül mélyülhettek el a hitelfelvétel témájában, ami tovább bővítette és gazdagította pénzügyi ismereteiket. Az órákon megtanulták a hitelek típusait a kockázatvállalás mértékével, és azt is, hogy milyen körültekintőnek kell lenniük a pénzügyi döntéseikben.